Ünlü deterjan markası testi geçemedi! 2,2 milyonluk rekor ceza
Ünlü paklık firmalarından Procter & Gamble’ın “Ariel” markası reklamı, Ticaret Bakanlığı’na yapılan şikayetle inceleme altına alındı.
İDDİA İNCELEME ALTINA ALINDI
Reklam Kurulu, şirketin televizyon kanallarında yayınladığı “Ariel Süratli Çözünme Dağ Esintisi” isimli toz deterjanına ilişkin reklamlarda, markanın başka rakiplerinden daha az deterjanla daha âlâ paklık sağladığı tezini inceledi.
“ÜSTÜN PERFORMANSINI İSPAT EDEMEDİ”
Kurul değerlendirmesinde markanın reklamında, hane halkı tercihlerine nazaran rakiplerinin 2 ölçekle, Ariel’in ise yalnızca 1 ölçekle temizlediği formunda sunum yapıldığı belirtildi. Fakat bu savlar için sunulan IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve mukayeseli testlerin hakikat şartlarda yapılmadığı tespit edildi. Konsey yazısında, Ariel’in reklamda tez edilen ‘daha az ölçek kullanımı’ ve ‘bütçe tasarrufu’ üzere üstün performansını ispat edemediği belirtildi.
8 SEFER YIKAMAYLA ÇIKTI
Markanın reklamında çeşitli lekelerin bir ölçekle tek yıkamada temizlendiği tezine ait yapılan testte kirletilmiş çarşafların sekiz kere yıkandığı belirlendi. Buna nazaran ilgili yönetmeliğe karşıt hareket ettiği belirlenen Procter & Gamble hakkında 2,2 milyon lira idari para cezası ve reklamlar durdurma kararı alındı.

Kaynak: Haberler
Yorum gönder